1. série XVIII. ročníku
1. úloha
Zapiš číslo 11 pomocí součtu několika přirozených čísel tak, aby součin (vynásobení) všech těchto sčítanců (čísel) byl největší. Čísla se mohou opakovat.
Jaký součet je řešením úlohy?
Jaký je největší součinu, vytvořený z použitých sčítanců?
Popiš, jak jsi přemýšlel/a a jak jsi přišel/a na řešení úlohy.
2. úloha
Prázdné šestiúhelníky doplň čísly tak, aby v obrazci byla čísla od 1 do 19.
Ve všech třech směrech (svislý a dva šikmé) musí být součet vždy stejný.
3. úloha
Máme k dispozici pětikorunové, desetikorunové a dvacetikorunové mince.
Kolika způsoby můžeme zaplatit částku 35 Kč?
Doplň tabulku: (pozn.: V barevném sloupci musí dát hodnota mincí vždy součet 35 Kč, počet sloupců v tabulce nemusí odpovídat počtu možných řešení.)
4. úloha
Od školy k Danovi domů vede jenom jedna cesta, která je dlouhá 450 m. Dan na ní udělá více kroků než jeho tatínek. Danův krok měří 60 cm a tatínkův krok měří 90 cm.
A) Vypočtěte, o kolik kroků více udělá na cestě domů Dan než tatínek.
B) Dan šel od školy domů, odkud mu tatínek vyrazil naproti. Než se setkali, udělali oba stejný počet kroků.
Vypočtěte, kolik kroků udělal Dan od školy k místu setkání
5. úloha
Napiš čísla 1, 2, 3, 4, 5 čtyřmi čtyřkami a to tak, že do modrých čtverečků můžeš použít znaménka plus (+), minus (-), krát (.), děleno (:) a v některých případech i závorky. Pamatuj na přednost operací.
Řešení každé úlohy zapište na samostatný papír označený Vaším jménem, třídou, školou, číslem série a číslem úlohy.
Tedy například:
Jana Nováková,
3. A, ZŠ Za Nádražím, 2. série, 1. úloha
Zapište řešení úlohy tak, jak jste uvažovali a uveďte všechny výpočty.
Úlohy odevzdejte do 10. ledna 2025 buď organizátorům nebo pošlete v příloze emailem na adresu:
makos2007@gmail.com